Rival Boxing Training Tip #4 / The Right Uppercut

by David Jenyns

Boxing Training Video

Become a stronger, faster fighter. Learn advanced boxing techniques in this free online video training course, including how the speedbag helps with power and conditioning. Expert: Iran Barkley Bio: Known as “The Blade”, Iran Barkley fought in several defining fights in the late 1980’s and early 1990’s in the Middleweight and Super Middleweight classes. Filmmaker: Tom DiDonato

{ 50 comments… read them below or add one }

Gooneryz April 4, 2011 at 11:34 pm

is the boy in this instructional david lemieux 0_o

Reply

geniegogo April 5, 2011 at 12:21 am

whoah, I see the basis for good fundamentals … XD

Reply

donalb401 April 5, 2011 at 1:20 am

@1TheMadBiker1 id say you would last 20 seconds max in the ring with him.

Reply

pinio108 April 5, 2011 at 1:53 am

@srafic A boxer’s muscles are not meant to be big because they don’t lift heavy weights. They’re meant to be capable of contracting explosively in order for fighter to be able to knock people out. David Lemieux featuring in this vid who fights at middleweight (70kg) would probably be able to take most 100kg+ bodybuilders out within 1 round.

Reply

DojiSan April 5, 2011 at 2:02 am

@123stiggy Have you seen him fight lately? He is like 23-0!! with 21 KOs!

Reply

CLFDevil April 5, 2011 at 2:47 am

@gskowal

Ya David and Russ are awesome, he’s a GREAT trainer I would love to have him train me in boxing. 🙂

Reply

LovesToSpooge77 April 5, 2011 at 3:43 am

@srafic he was kind of young in his video? you realize he’s an undefeated professional now with like a 21-0 record with 20 K.O.’s?

Reply

srafic April 5, 2011 at 4:40 am

its great, i learnt everything from his dvds…. only thing is that he say that Davids muscles memorized the movements… WHAT MUSCLES?? my hand is bigger than his legs! hahahah

Reply

exelion2 April 5, 2011 at 5:10 am

Dr,house

Reply

Blackjesus3 April 5, 2011 at 5:40 am

very helpful

Reply

jonesieboy100 April 5, 2011 at 6:08 am

cheers corpse grinder god bless you i will check it out

Reply

theCorpseGrinder666 April 5, 2011 at 6:54 am

@jonesieboy100 you can prolly order them from rivals website.

Reply

jonesieboy100 April 5, 2011 at 7:54 am

great coach! i have been round boxing a long time this bloke knows his onions where can you get his dvds from? anyone know? cheers

Reply

RickWolffTV April 5, 2011 at 8:22 am

Good training video.

Reply

casualty100 April 5, 2011 at 8:27 am

real great video, helped me a lot so thanks. He explains it really well. Snap the shoulder!

Reply

joelitocapo April 5, 2011 at 8:53 am

Very God man thanks for you video !! gracias por tu video !!

Reply

TheChoice264 April 5, 2011 at 9:00 am

I notice that this guy’s fighters all have their legs spread too far apart like a bitch.

Reply

mrgor24 April 5, 2011 at 9:24 am

the guy said he’s 16 as well, you people are morons!

Reply

1TheMadBiker1 April 5, 2011 at 10:14 am

Yeah i dont give a shit! have you seen stuff about me?! NO SO STFU……..

Reply

arroyomusic April 5, 2011 at 11:09 am

I am not saying I would kick your ass…I am saying David Lemieux would kick your ass. You said you wanted to fight him…and from what I have seen from him, you would probably get your ass kicked. I don’t have to know you to believe you would get your ass kicked. So stop talking crap.

-Arroyo-

Reply

1TheMadBiker1 April 5, 2011 at 11:47 am

you dont no me

Reply

arroyomusic April 5, 2011 at 11:51 am

You would get your ass kicked.

Reply

funk141 April 5, 2011 at 12:19 pm

This guy know really knows how break it down. He is a superb teacher/coach. I teach Thai Boxing and I hope one day to be as good a coach as this guy. Thanks for the vids, they are instructional not only for the techniques but how to coach also.

Reply

waggiy645 April 5, 2011 at 1:17 pm

the guy under me is right fuck all of yall i bet that guy will beat yall up haha

Reply

mooncroc April 5, 2011 at 1:17 pm

Search for David Lemieux on Youtube. It’s the same David that you see in this video. You don’t wanna fight this guy… unless you are looking to get victimized.

Reply

PinoyJoy959 April 5, 2011 at 1:37 pm

@Blacksoljah It’s Scrub now haha. No one says Noob anymore.

Reply

PinoyJoy959 April 5, 2011 at 1:49 pm

@Blacksoljah It’s Scrub now haha. No one says Noob anymore.

Reply

aroseconleche626 April 5, 2011 at 2:18 pm

he sure dosnt hit the bag like a future world champ?

Reply

petrakis0007 April 5, 2011 at 2:45 pm

/watch?v=BYBKJ9Xix-8

Reply

Blacksoljah April 5, 2011 at 3:19 pm

@Haassan1
Don’t reply to my shit.

Reply

Haassan1 April 5, 2011 at 3:37 pm

@Blacksoljah You’re just a spinless loser with no convidence and who thinks he is using ‘cool’ words follow the flock.

Reply

MRCALIfornyay April 5, 2011 at 4:22 pm

the speed bag itself is a metronome u just gotta know how to keep rhythm the better rhythm u have the better fighter u can be

Reply

sexylips923 April 5, 2011 at 5:05 pm

I us the speed bag after every workout it really tones the back part of ur arms and shoulders. HIT the speed bag its fun once u learn it

Reply

67181yousuck April 5, 2011 at 5:16 pm

i sucked at using speedbags for the longest time. now its like second nature using one!

Reply

mookeychase0907 April 5, 2011 at 5:56 pm

@kypselialani14 That MF is lying if you fight you know that’s a lie,even if he taught himself it wasnt easy at all.

Reply

DaBlockShOBama April 5, 2011 at 6:18 pm

you look like a future champion!!!!!! keep it up. everybody check out my speedbag workouts

Reply

TheSled88 April 5, 2011 at 7:17 pm

your waiting to get hit with an over right hand

Reply

chazannarino April 5, 2011 at 7:46 pm

relly good video guys mmcl

Reply

daveavalon April 5, 2011 at 8:34 pm

@teekay1994 let the bag hit 3 times then hit it again, 1 2 3, 123 ,123, practice it and when it clicks for you, you’ll never forget how

Reply

karnivor66 April 5, 2011 at 9:00 pm

Well you should practice slwoly first. Don´t rush. Look for a good instructional video. Not clowns. It´s easy, I´m sure you´ll do it.

Reply

mgriffith27 April 5, 2011 at 9:55 pm

Good hand eye coordination. Gotta wonder about the foot work. His leans are off.

Reply

philcoool April 5, 2011 at 10:34 pm

That is good for hand to eye coordination relax and not hit too hard i was crap at that 2 but 41 over 20 ko 6 loss wasnt to bad

Reply

Lrdvltr April 5, 2011 at 11:03 pm

To Fag: That’s because you’re a fag.

Reply

teekay1994 April 5, 2011 at 11:23 pm

Man, I want to learn to do that, ive tried every time i go to the gym, and fail everytime. PISSES ME OFF!

Reply

Burnholm April 6, 2011 at 12:09 am

daaaamn! he’s good

Reply

LiNaK37 April 6, 2011 at 12:58 am

FUCK YOU!

Reply

ShaderockLouis April 6, 2011 at 1:53 am

Good going now everybody will know the technique(s) (no homo)lol but I am mastery to that end..Great tho & we must improve!

Reply

MrBluntRap April 6, 2011 at 2:06 am

shut up

Reply

lastofmygeneration April 6, 2011 at 2:09 am

i have been using one for a week now and i love it, im not able to raise it cuz its a shitty gym and i cant adjust it so i hafta adjust my stance but i think i might be as good as this guy in a few months if i stay dedicated. it is really fun and helps ur timing using one of these things.

Reply

crv26 April 6, 2011 at 2:26 am

wow that is so low………raise it a six inches and see how much of a workout it becomes

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: